dinsdag 18 december 2012

Doe-het-zelver #4: Wenskaarten

Hebben jullie ook elk jaar na het versturen van jullie kerstkaartjes nog kaartjes over? Ik in ieder geval wel! Daarom besloot ik om dit jaar al deze 'restjes' op te gebruiken. Maar nu had ik uiteraard enkele kaartjes te kort. Ik vond het niet de moeite om een nieuw pakje kerstkaarten te kopen, want dan zou ik weer met een overschotje zitten. Ik ging dan maar aan de slag met schaar en papier om er zelf een aantal te maken. Hier volgt een korte beschrijving van deze gemakkelijke en snelle DIY!



Zorg er eerst voor dat je enkele witte kaartjes maakt uit stevig papier. Ik koos voor wit omdat dat het enige stevige papier was dat ik thuis had liggen. Kerstkleuren zoals groen en rood zouden volgens mij ook mooie kaartjes maken.  Ik maakte mijn kaartjes door eerst een A4 blad in twee te snijden en ze daarna eenvoudig in twee te plooien. Maar je maakt deze simpele witte kaartjes zo groot als je zelf wil. 

1. Knip een driehoek/kerstboom uit je decoratief papier en lijm deze op je kaartje. Lijm nog een mooie knoop op de top van de driehoek als piek!
2. En klaar!
3. Je kan ook met een (zwarte) viltstift een kerstboom tekenen op je kaartje. Mijn tekentalent reikt niet zo ver dus hield ik het maar bij een driehoek. Kleine knoopjes lijm je als kerstballen op je boom. Een grote knoop vormt de piek! 
4. En klaar²!

PS: Ik was iets te enthousiast met het gevolg dat ik er toch te veel heb gemaakt :-D!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten