zondag 22 december 2013

Testronde: Sharpies

Een hele lieve vriendin bracht mij Sharpies mee uit de Verenigde Staten! Ik vroeg haar om deze mee te brengen omdat ik gelezen had dat je er ook mee kon schrijven op porselein. Het leek mij wel leuk om zelf tassen te versieren. Ik ben er dan ook super blij mee!

Sharpies zijn permanente markers die volgens de website permanent op de meeste oppervlakken, lichtecht, watervast, sneldrogend en niet-giftig zijn. Ze komen in verschillende kleuren en maten. Ik kreeg de 'Sharpies Fine Point Permanent Marker' in 8 kleuren namelijk blauw, bruin, geel, groen, oranje, paars, rood en zwart.


Ik had gehoord dat de pennen verkleuren bij het bakken dus het leek mij dan ook aangewezen om ze even te testen op een oude koffietas. Hieronder zie je het resultaat. Zelf vind ik de 'verkleurde' kleuren wel tof, maar het is altijd wel interessant om te weten welke veranderingen er zullen zijn. Hieronder probeer ik te beschrijven hoe de veranderingen zijn, maar pffff... MOEILIJK!

Zwart blijft zwart
Bruin blijft bruin maar het wordt een iets andere tint
Blauw verandert naar een groen-blauwe tint
Groen verandert naar een grijs-blauwe tint
Geel wordt lichter en eerder beige
Oranje wordt donkerder en eerder rood
Rood wordt lichter, meer oranje en minder egaal (deze kleur 'overleeft' de oven het minst goed)


Ik kan niet wachten om er aan te beginnen!! Als jullie ook aan de slag willen dan is het niet nodig om naar de Verenigde Staten te gaan. Ook in BelgiĆ« kan je deze stiften of andere porseleinstiften vinden in bepaalde winkels (bv. Pipoos en Ava) en online (bv. hier of hier).   


Geen opmerkingen:

Een reactie posten